Handelsbetingelser
Handelsbetingelser gælder for alle køb hos Fruitme.dk, med levering til en firmaadresse.
Priser
Alle priser er angivet i danske kroner (Dkk) ekskl. moms, pant og levering.
Vi justerer priserne 1 gang årligt i henhold til den årlige indeksering. De varer eller ydelser der prismæssigt ændres som følge af stigninger i markedet, vil blive meddelt under information
“Tilbud til nye kunder”. Gælder for nye kunder, der ikke har været kunde hos os inden for de sidste 6 måneder.
Prøvekurv
Som virksomhed kan I bestille en gratis prøvekurv, helt uden binding. Det kræver kun at I har et cvr.nr. og ikke er eksisterende kunde i forvejen. Prøvekurven er en engangslevering og betinget af, at vi må kontakte jer med henblik på at tilbyde en fast frugtordning til jeres virksomhed. Når vi har modtaget jeres bestilling, vil vi kontakte jer, så vi kan aftale en dag hvor I vil modtage prøvekurven.
Levering af prøvekurven er betinget af, at vi kører i jeres område, eller har mulighed for at kører til jeres adresse.
Vi leverer ikke til private adresser.
Levering
Leveringen sker i tidsrummet:
Mandag 07:30-12:00
Onsdag 07:30-12:00
Hvert år fremsender vi en fysisk kalender sammen med jeres frugt, hvor I kan se ændret levering i og omkring helligdage. Dette være sig før Kr. Himmelfart, Påsken, Pinsen og jul.
Grundlovsdag
Grundlovsdag er ikke en helligdag, hvorfor der er normal levering, hvis det falder på en mandag eller onsdag. Se og print vores kalender som ligger under selvbetjening.
Ved forgæves levering opkræves i som kunde det fulde beløb på leverancen.
Ved leveringer er der et leveringstillæg på kr. 56,00 pr. levering.
Fruitme.dk leverer i papkasser/papkurve. Disse er en engangsemballage og skal destrueres af kunden. Sorte plastickasser er returemballage som tilhører Fruitme.dk. Disse bedes i som kunde stille klar til chaufføren ved næste levering, så han kan tage den tomme emballage med retur. Ved misligholdelse af emballagen eller hvis den bortskaffes uden aftale med Fruitme.dk, vil Fruitme.dk forbeholde sig retten til at opkræve pant på kr. 110,00 pr. emballagen.
Ændringer
Hvis man ønsker at lave ændringer i frugten eller afmelde frugten til mandagen, skal vi have besked senest kl. 12.00. torsdag ugen før ændringen skal træde i kraft. Ændring eller afmelding til onsdag skal være os i hænde inden mandag kl. 12.00.
Betalingsbetingelser
8 dage netto fra fakturadato, m.m. andet er aftalt. Ved overskridelse af betalingsbetingelserne beregnes 4,5% rente pr. påbegyndt måned, beregnet fra fakturadato.
Reklamationsret
Skulle køber mod forventning opleve fejl eller mangler på varer i forbindelse med ordren eller leveringen, bedes kunden straks fra modtagelse af varerne kontakte Fruitme.dk´s kundeservice, via kontakt@fruitme.dk eller på telefon 70268862, så vi kan rette fejlen.
Opsigelse
Hos Fruitme.dk kan du opsige din frugtordning med en uges varsel. Denne opsigelse skal sendes skriftligt til kontakt@fruitme.dk og være i Fruitme.dk hænde senest torsdag kl. 12.00 ugen inden.
Klagemuligheder – oversigt og links
- Har Køber en klage over Fruitme.dk og Fruitme.dk’s håndtering af en reklamation eller fortrydelsessituation, kan der sendes en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk - Hvis køber er handlende med bopæl i et andet EU-land, kan der angives klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: ec.europa.eu/consumers/odr/ - Angiver køber en klage her, skal der oplyses fruitme.dk/firmafrugt.dk’s e-mailadresse: kontakt@fruitme.dk
Force majeure
Enhver ordre noteres under sædvanlige force majeure forbehold, herunder strejke, lockout, krigstilstand, statsindgreb, mangel på transportmidler, vareknaphed, fejl fra fragtfører og speditør samt udeblivelse af leverance fra underleverandører. Så frem leverancen i andre tilfælde skulle blive forsinket, er køber ikke berettiget til erstatning eller kreditnota.